Blogposts

Blog

Geplaatst op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:40 door Serpentor , 488 keer bekeken

Reclameclubs

Onbekend maakt onbemind! Of met andere woorden: zelfs clubs hebben reclame nodig. En clubs die reclame maken voor andere clubs, dat is werkelijk van alle tijden. Clubs stond nog in de kinderschoenen toen de club Reclame van Marcel-Boertje al in de lucht was. Zijn filosofie was dat het clubhuis niet genoeg was, en bood cluppers diverse mogelijkheden om hun clubs in de schijnwerpers te plaatsen.

Een andere 'uitschieter', in meerdere opzichten, was de club De Top 10 van de Best Bezochte Clubs van Reclamemaster, een clupper die een ware meester bleek te zijn in het ronselen van cluppers... en meestal waren dit nicknames die hij zélf had aangemaakt! Van Reclamemaster ontbreekt al jaren ieder spoor, ondanks het feit dat het een 'vruchtbare' clupper was die op zijn reclameclub cluppers de mogelijkheid bood om hun bezoekersaantallen te melden.

Ook een soort reclameclub, maar dan met een duidelijke en principiële missie, is de al sinds 2005 actieve Koekeloerclub. Daar zul je alleen clubs treffen met een open karakter, wat in de praktijk betekent dat het clubs in de etalage zet die cluppers zo min mogelijk belemmeren om van een club te kunnen genieten.

Achteraf bekeken is het maar de vraag of reclameclubs écht werken. De leden van die reclameclubs waren in grote meerderheid de cluppers die zelf hun club hadden aangemeld. Anno 2016 zijn er nog steeds reclame clubs, die eigenlijk volgens het aloude principe werken. Hoewel jullie redacteur denkt dat de beste reclame nog altijd activiteit is, weet hij dat, hoe gering ook, een reclameclub een bijdrage kan leveren aan het op de kaart zetten van clubs. En daar kan niemand toch echt op tegen zijn. Asjemenou!



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.